تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۴۵
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۴۳۵
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۷|برنت ۷۳ دلار و ۷ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۶/۲۷|برنت ۷۳ دلار و ۷ سنت شد
‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۷ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه افزایش یافته است. نگرانی در مورد عرضه نفت آمریکا پس از طوفان فرانسین و انتظار کاهش ذخایر نفت خام این کشور از عوامل بالا رفتن قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۲ سنت معادل ۰.۴۴ درصد افزایش به ۷۳ دلار و ۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۹ سنت معادل ۰.۷۰ درصد افزایش ۷۰ دلار و ۵۸ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی در روز گذشته هم افزایش قیمت داشتند. تاثیر طوفان فرانسین بر تولید نفت خلیج مکزیک آمریکا برخلاف نگرانی در مورد تقاضا در چین است و تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای کاهش نرخ بهره در این هفته دورنمای بازار نفت را مثبت خواهد کرد.

طبق گزارش مقامات رسمی در آمریکا، بیش از ۱۲ درصد تولید نفت خام و ۱۶ درصد از تولید گاز طبیعی این کشور در خلیج مکزیک تعطیل بوده است. 

بازار‌ها منتظر تصمیم فدرال رزرو آمریکا در مورد نرخ بهره هستند. کاهش نرخ بهره هزینه وامگیری را پایین آورده و می‌تواند باعث رشد اقتصاد و افزایش تقاضا برای نفت شود.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال بررسی احتمال کاهش ذخایر نفت خام آمریکا هستند که احتمالاً حدود ۲۰۰ هزار بشکه در هفته منتهی به ۱۳ سپتامبر کاهش یافته است.

از طرف دیگر، ضعف رشد تقاضا در چین به عنوان بزرگ‌ترین وارد کننده نفت خام دنیا مانع بالا رفتن بیش از حد قیمت نفت می‌شود. تولید پالایشگاهی در چین در ماه اوت به پایین‌ترین رقم طی ۵ ماه گذشته رسیده که نتیجه کاهش تقاضا برای سوخت و حاشیه‌های پایین سوددهی در صادرات است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده